۷ نکته مهم که باید هنگام خرید دستمال کاغذی

دستمال کاغذی یکی از محصولاتی که کیفیت آن خیلی مهم است چراکه جزو نیاز‌های اولیه برای خانواده‌ها محسوب ‌می‌شود در حالی که خیلی از خانواده‌ها به کیفیت این محصولات بی‌توجه هستند. آگاهی از ویژگی‌های یک دستمال کاغذی با کیفیت به شما در ارتقا سلامت خود خانواده‌تان کمک خواهد کرد. در ادامه به ویژگی‌های آن خواهیم پرداخت:

  1. باید استاندارد باشد:

    باید دقت کرد که در یک محصول استاندارد ویژگی‌هایی از قبیل تعداد برگ، اندازه و ابعاد آن با مشخصات ذکر شده روی بسته‌بندی آن مطابق باشد.

  2. دستمال کاغذی باد جنس مرغوبی داشته باشد:

    مرغوب بودن الزاما به معنی گران قیمت نیست بلکه کیفیت مواد اولیه و الیاف مورد استفاده مهم است.

  3. باید به رنگ سفید یا الوان باشد:

    رنگ به كار رفته در ساخت دستمال كاغذی باید از رنگ‌های مجاز و ثابت باشد. برخی تولیدکنندگان متخلف جهت پوشاندن رنگ تیره برخی از دستمال‌ها، از سفیدکننده‌ها و رنگ‌های غیرمجاز استفاده می‌کنند. این رنگ‌ها بسیار شیمیایی بوده و می‌توانند منجر به بروز بیماری‌های خطرناک پوستی و تنفسی شوند.

  4. دستمال کاغذی باید کرپ شده باشد:

    کرپ به چین خوردگی‌های سطح دستمال کاغذی گفته می‌شود که هنگام تولید آن به منظور افزایش سطح تماس و در نتیجه بالا بردن سطح جذب آب ایجاد می‌شود، به طوری که بعد از پاک کردن دست خیس حدود نیم ساعت بعد حالت اولیه خود را به دست آورد

  5. باید فاقد پرز و اجسام خارجی باشد:

    داشتن پرز یا همان الیاف خرد شده، الیاف کلوخه شده، سوراخ، لکه یا هر جسم خارجی دیگری دلیل بر بی‌کیفیت بودن دستمال کاغذی است.

  6. دستمال کاغذی نباید بعد از آب خوردن ریز ریز و پودر شود:

    خرد شدن دستمال هنگام استفاده برای آبریزش بینی باعث ورود پرز و یا الیاف کاغذ به مجاری تنفسی شده و موجب عفونت سینوس‌ها می گردد.

  7. بسته‌بندی دستمال کاغذی مناسب داشته باشد:

    برخی از تولید‌کنندگان در تولید محصولات خود از مقواهای بازیافتی استفاده می‌کنند که باعث ایجاد بوی نامطبوع می‌شود و در رطوبت هوای بالا موجب رشد قارچ‌هایی که با چشم غیر مسلح قابل دیدن نیستن می‌شوند که در تماس با دست باعث بیماری‌های پوستی می‌شوند. همچنین بسته بندی نادرست باعث بیرون ریختن یکجای دستمال کاغذی‌ ها موقع بیرون کشیدن آن می‌شود.

در ساخت و طراحی دستمال کاغذی‌های نیو پلدا سعی شده است که تمام نکات مهم در نظر گرفته شود تا محصولی مرغوب و با کیفیت در اختیار خانواده‌های ایرانی قرار گیرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *